Frisse nieuwjaarswandeling met stevige borrel en hete erwtensoep

08 januari 2024

Voordat op zondag 7 januari aan de al bijna traditionele nieuwjaarswandeling werd begonnen, werd iedereen ontvangen met koffie, thee en zelfgebakken wafels van Resie en Jan Jacobs. Voorzitter Wim Venekamp verwelkomde alle aanwezigen. Hij gaf een toelichting over een vergadering bij de gemeente waarbij zowel LTC Brunssum als Ativu aanwezig zullen zijn. Om na de zakelijke mededelingen de stemming er weer in te krijgen, had de kantinecommissie iets leuks bedacht: er was een wandeling met opdrachten georganiseerd.

In totaal waren er 35 leden op deze dag aanwezig, van wie er twintig meededen aan de wandeling met opdrachten. Vanaf 12 uur konden vier groepjes om de zeven minuten vertrekken. Tijdens de wandeling moesten verschillende leuke opdrachten worden uitgevoerd. Na ongeveer vijf kilometer was er een controlepost, waar een breinbrekende puzzel moest worden opgelost. Ook werd - vanwege de ijzige kou - iedereen verrast met een stevig Schrobbeler kruidenbittertje. Daarna was het nog drie kilometer wandelen naar de eindstreep, ons clubhuis.

Daar werden alle wandelaars en andere aanwezigen vergast op heerlijke erwtensoep met stokbrood en kruidenboter. Dit alles was gesponsord door de Plusmarkt uit Treebeek, waarvoor onze hartelijke dank.

Nadat iedereen weer was opgewarmd, werd er in de kantine fanatiek meegedaan aan de twee laatste opdrachten: die bestonden uit sjoelen en darten. Hierna werd er nog enkele uurtjes volop genoten aan de bar, waar gedanst en gezongen werd op de muziek die werd gedraaid door diskjockey Jo.

Een hartelijke dank gaat uit naar alle mensen die meegeholpen hebben om deze dag mogelijk te maken, in het bijzonder de kantinecommissie en  de mensen achter de bar en in de keuken.

Jo Goffin, namens, de Kantinecommissie

Nieuwscategorieën Clubnieuws

Jan Jacobs 09-01-2024 12:44

Allereerst een kleine rectificatie: De wafels 🧇🧇🧇 zijn gebakken door Resie ( en niet Risie ) en Jan Jacobs. Een zeer geslaagde Nieuwjaarsborrel. Hartelijke ontvangst door de dames Braeken, Boss-Velraeds en Kloprogge. Marianne zorgde wederom voor een feestelijke aankleding van de kantine. Om 11.50 uur vertrok de eerste van 4 groepen voor de wandeling met onderweg 28 vragen. Groep 1 met Andrea en Jos, Karin en Ben en Errol wisten de meeste goede antwoorden te geven. Zij waren ook de beste bij de controlepost en als enige de opdracht perfect uit te voeren. Hierdoor zijn zij uiteindelijk ook de groepswinnaar geworden. Gefeliciteerd.🥳 Na de wandeling ontvingen alle aanwezigen een kopje erwtensoep ( als kleine opmerking: mag de volgende keer wat meer soep in). Daarna werd er nog fanatiek gedart en gesjoeld. Bij het darten ging de eer naar Jos Nauts, 2e Nellie de Jong en 3e Charles Kloprogge. Bij het sjoelen was Jeanne van der Ham ( van groep 2 ) duidelijk de beste . Haar ploeggenoot Frans Keybets werd 2e voor Ben ………( van groep 1 ). Met vrolijke muziek, enkele schalen met heerlijke snacks en de nodige drank werd de borrel voortgezet. Een geslaagd evenement dankzij de Kantinecommissie met hulp van Birgit, Karl, Doortje en Marian die de mensen van een drank hebben voorzien. Bedankt allemaal.

Om te kunnen reageren dien je ingelogd zijn. Inloggen